Sunday, August 7, 2011

Oh!!!~ Ceritera hari ketujuh puasa...

Assalamualaikum semua!~ (^_____^)V

Wah!~ Alhamdulillah... Pejam celik, pejam celik, sudah seminggu umat Islam seluruh dunia berpuasa... Yang perempuan, macam mana berat anda? Sudah dapat berat yang di-idam2kan? Hehe!~ Yang lelaki, ada ponteng2 tak? Huhu!~ Ni saya nak cerita apa yang berlaku sepanjang seminggu berpuasa... Dari pemerhatian, pendengaran dan perbualan saya...

Seawal puasa kedua, bunyi2 mercun sudah kedengaran di kawasan perumahan saya... Orang2 tua sibuk2 sembahyang terawih, yang muda2 sibuk main mercun... Kalaulah Pak Imam jenis yang melatah, mahu jadi cerita 'Lawak Minggu Ini' di kawasan perumahan yang saya... (Mood : Girang!~)

Lagi satu, lagu2 raya pun sudah mula kedengaran... Ini sangat2 tak boleh blah, ok!~ Mana2 pergi (terutamanya butik2 kecantikan seperti Whatsun, Guardilator dll) sudah mula dibuai dengan lagu2 raya yang syahdu tak ingat... Oh... Rasa macam nak menangis je bila dengar lagu2 tersebut... Bukan nak nangis sebab terkenang family di rumah tapi nak nangis sebab persiapan2 raya belum dibuat lagi... Huhu!~ (Mood : Sentap!~)

Bazar2 pra-Syawal pun dah mula dibuka untuk menghabiskan dan mengeringkan poket2 para pembeli a.k.a pengguna... Saya adalah salah seorang antara mereka (pembeli)... Semalam dah aim satu baju di sebuah butik, tapi tidak ada saiz!~ Pergi mana2 butik di kawasan situ, baju2 yang berkenan di hati semuanya tidak ada saiz!~ Saya pakai saiz XS dan 36... Tapi saiz paling kecil yang mereka ada adalah saiz S dan 38!~ Puas ronda2 di butik2 yang ada di situ dengan Emak... Mahu 3 kali kami tawaf!~ (Mood : Kecewa!~)

Biskut2 raya pula sudah berlambak di pasaran... Tinggal tunjuk, bayar dan simpan sampai Hari Raya tiba sahaja... Kalau jenis yang tidak sabar, sebelum Hari Raya, bekas2 biskut tu semua tinggal serdak je la... Huhu!~ Minggu depan Emak dah deal dengan saya untuk buat biskut raya... Dan sudah semestinya Butter Cookies dan Cornflakes Madu adalah biskut yang wajib dibuat!~ (Mood : Tak sabar!~)

Esok kena pergi Tanjung Piai... Dah siap2 kemas beg baju dah... 3 hari kot pergi sana... Kalau korang nak tahu (bagi yang tidak tahu), Tanjung Piai adalah penghujung Benua Asia... Oklah, sekian sahaja entry kali ini... Blog saya akan berpuasa selama 3 hari... Sekian untuk makluman... (^_____^)V

Baju raya tahun lepas... (Mood : Rindu S.A.B )


P/S : Blog pun boleh berpuasa tau!~ (^_____^)V

15 comments:

Ku Azhar said... [Reply]

Sis Nad! hehehe halal la....jap nk panggil jakim :)

Ku Azhar said... [Reply]

and nk jemput join ye klau berkesempatan :)

J.Syazwana said... [Reply]

saya pon tak buat lagi persiapan raya ni. camne? hihihi

shazmir said... [Reply]

hahahha..tak sabar nak raya..
wah serius cantik die..heheh

xyz4mir.blogspot.com

Unknown said... [Reply]

salam sis nad..owh pasal persiapan ni rasanye aku cam biase je..sbb aku non muslim,tiggal tggu djemput..haha..smpai skg dah 3 kad jemputan..ahaha..sis nad x jemput ke?..huhu..opss..sory sbb x tag sis giveaway first join aku nie..sebelm nie x penah join2 tp oleh kerana ajakan member aku pun kalah...haha...salam ramadhan..

emarieys said... [Reply]

sian blog..puasa langsung tak berbuka...hehehe


okey selamat kembali

Henry Zackery said... [Reply]

jom shopping raya ngan HZ..hehe :)

IKLAN GANGSTER BUKAN KL GANGSTER

Yana Farinha said... [Reply]

hye..nice blog.. da folo awk.. jom singgah blog sy... www.duniasigadisberseliparhijau.blogspot.co

SiS NaD said... [Reply]

Ku Azhar : Apa yang halal dear? Huhu!~ (^_____^)V

SiS NaD said... [Reply]

Cik Syazwana : Takpe... Masih banyak masa lagi... (^_____^)V

SiS NaD said... [Reply]

Inchik Syazmir : Samalah!~ Yippie!~ (^_____^)V

SiS NaD said... [Reply]

Inchik Jo : Hehe!~ Takpe... Malaysia ni indah!~ Semua pun boleh sambut setiap perayaan.... (^_____^)V

SiS NaD said... [Reply]

Puan MamaEma : Terpaksalah kak... Huhu!~ (^_____^)V

SiS NaD said... [Reply]

Inchik Henry : Anda kembali!~ Hehe!~ (^_____^)V

SiS NaD said... [Reply]

Cik Yana : Done!~ (^_____^)V