Thursday, August 11, 2011

Oh!!!~ Ceritera hari kesebelas puasa...

Assalamualaikum semua!~ (^_____^)V

Sebelum iftar saya sudah hasilkan satu entry... Lepas sembahyang terawih ni pun saya hasilkan lagi satu entry... Lepas gian nampaknya jari jemari saya... Ok, saya saja nak mention yang saya pergi sembahyang terawih kat surau... Hehe!~ Dan apa yang saya nak ceritakan ini pun ada kena mengena dengan sembahyang terwaih di suaru yang baru sahaja selesai sebentar tadi...

Tadi semasa azan Isya' berkumandang, saya dan adik saya, Farah, menuju ke surau yang terletak lebih kurang 30 hingga 40 langkah dari rumah saya... Semasa sampai di bahagian wanita, ada seorang akak menegur saya... Dia duduk di hadapan saya...

Akak tu : Eh, macam pernah nampaklah... Pernah kerja kilang tak?


Saya : Apa dia, kak?


Akak tu : Macam pernah nampak... Kerja mana sekarang?


Saya : Kerja kat 'tuttt'...


Akak tu : Pernah kerja kilang tak sebelum ni?


Saya : Pernah... Kat Malaya Glass... (Tapi sebagai kerani sambilan ye... Bukan operator)...


Akak tu : Oh, maaf... Muka awak macam muka kawan saya...


Saya : Oh... (Sambil senyum)...


Akak tu : Tapi dia asal dari Bandung... Muka dia macam Jennifer Lopez... Dan muka awak iras kawan saya tu... Saya ingatkan dia... Maaf ye...


Saya : Takpe, kak... (Senyum lagi)...

Kesimpulan di sini, muka saya iras muka kawan akak tu yang ala2 Jennifer Lopez... Maksudnya di sini, muka saya ada iras Jennifer Lopez... Sekian...

Eh, belum nak habis lagi ni... Sebelum2 ni, kalau saya pergi ke tempat2 baru (tempat yang saya tak pernah kunjungi), mesti ada orang akan menegur, "Eh, macam kenallah...". Tak pun orang akan tegur, "Eh, macam pernah nampaklah...". Baru dua hari lepas salah seorang penyelia saya menegur saya dengan ayat kedua tu... Sebenarnya, perkara sebegini memang kerap terjadi... Sejak dari sekolah rendah lagi... Apa, ingat muka saya ni muka fotostat ke? Huh!~

Kami adalah 'kembar'... Lain Emak, lain Abah... (^_____^)V


Saya rasa apa yang dia rasa... Begitu juga dia... Uhhh!~


Dari pandangan sisi... 'Eh2!~ Yang kiri tu Jennifer Lopez ke?' (^_____^)V


P/S : Kalau korang jumpa saya, korang se-olah2 jumpa dengan Jennifer Lopez... Sekian!~ (^_____^)V

8 comments:

d_LA said... [Reply]

pheewitttt..j.lo tuh..nak signnnn!!!

Botak said... [Reply]

dan² je cam jlo., hahaha.. :))

nick dot anis said... [Reply]

tang hidung maybe hahahaha..

neway salam perkenalan ya..i folo u da:-)

IZYAN KAHER said... [Reply]

ahah ! tak bley blah la u nih kann .. ^^

SiS NaD said... [Reply]

Cik Dyla : Haha!~ Meh jumpa 'J. Lo' dulu.... (^_____^)V

SiS NaD said... [Reply]

Inchik Botak : Kan? Kan? Kan? Dan2 je kan? Haha!~ (^_____^)V

SiS NaD said... [Reply]

Cik Anis : Follow u too dear... (^_____^)V

SiS NaD said... [Reply]

Ci Izyan : Tu la pasal... Kadang terpaksam memblahkan diri... Huhu!~ (^_____^)V