Sunday, August 14, 2011

Oh!!!~ Ceritera hari keempatbelas puasa...

Assalamualaikum semua!~ (^_____^)V

Hari ini buat biskut raya lagi... Namanya 'Biskut Kelapa Rangup Nestle Corn Flakes'... Hai... Berapa panjang punya nama daa... Emak yang buat, dibantu oleh Farah dan Fatin... Saya hanya memerhati je pada mulanya... Penat buat biskut sendirian pada hari semalam tak hilang lagi... Tak lama lepas tu, baru saya campurtangan dalam 'urusan' mereka... Saya tolong gentel biskut, Farah tolong salutkan biskut yang digentel ke dalam Corn Flakes yang telah dihancurkan, Fatin letakkan ceri di atas biskut + susun biskut di atas loyang, Emak masukkan biskut ke dalam oven...

Hari ini, pembuatan biskut mengambil masa yang sangat singkat... Mula buat jam 12 tengah hari, habis buat dalam jam 5 petang... Sebab apa sekejap? Sebab adunan tersebut tidak perlu ditekap dengan acuan + orang yang membuatnya adalah ramai... Untung Emak ada ramai anak perempuan... Kali ini, tiada biskut yang hangus macam semalam... Hehe!~

 Baunya semasa dibakar sangat menusuk kalbu...

Tadaa!~ Siap sudah!~ (^_____^)V


P/S : Malam ni lepas Terawih mungkin buat Corn Flakes madu kot... (^_____^)V

12 comments:

::Cik Pija:: said... [Reply]

tergugat iman cikpija tengok beskot tu ^_^ pasni bleh meniaga ni, bulehla cikpija tempah raya taun depan. hehehhee

MamaEma said... [Reply]

memang beruntung ramai anak perempuan..kami semua perempuan...tp tiada sorang pun yg buat kuih raya tahun ini..hehe

meaw said... [Reply]

walamakkkkkkk! dah buat biskut raya....sempat ke tu sampai raya,hehe :D

d_LA said... [Reply]

rindu lak nk menggetel biskut ngan akak2 cam dulu2..bile sume dah kawen dok jauh2 ni ssh dh nk ada pluang camtu..wuwu

Botak said... [Reply]

senang² nanti hantar lah kuih raya tu kesini., nak buat juadah berbuka., wahahaha.. :))

EZAN IDMA said... [Reply]

i love c.flakes madu!

SiS NaD said... [Reply]

Cik Pija : Nak order ke? Boleh2... 50 keping RM100... Hehe!~ (^_____^)V

SiS NaD said... [Reply]

Puan MamaEma : Takpe... Akak dah berkeluarga..... Susah sikit dengan nak jaga anak lagi.. (^_____^)V

SiS NaD said... [Reply]

Cik Meaw : Mesti sempat punyalah!~ (^_____^)V

SiS NaD said... [Reply]

Cik Dyla : Cik Dyla boleh gentel sorang2.... (^_____^)V

SiS NaD said... [Reply]

Inchik Botak : Jemput ambil sendiri ye.... (^_____^)V

SiS NaD said... [Reply]

Cik Ezan : Me too!~ (^_____^)V