Thursday, May 5, 2011

Oh!!!~ Emak saya hebat!!!~

Assalamualaikum semua!~ (^_____^)V

Ya!~ Emak saya sangat hebat... Bukan hebat sebab berlagak macam Ustaz Dahlan dan saya... Tapi hebat sebab beliau boleh tahu satu perkataan yang entah macam mana saya boleh tak ingat... Tiba2 saya jadi orang paling noob kat dunia disebabkan tak ingat perkataan tu... Geram tau tadi sebab saya nak taip perkataan tu kat ruangan komen Cik Yuyu Zulaikha ... Entah macam mana tiba2 daya ingatan saya hilang sama sekali terhadap perkataan tu... Padahal dulu masa study, perkataan tu la yang paling banyak digunakan di dalam kuliah2 yang saya hadiri!!!~ Oh, bencinya bila tak ingat langsung perkataan tu...

Kerja menaip di ruangan komen Cik Yuyu jadi terbantut... Saya ingat perkataan tu bermula dengan huruf 'N' je... Boleh pulak tu terfikirkan perkataan 'neutral' la, 'nenas' la, 'nangka' la, 'nambutan' la, 'nanggis' la... Geram tau!~ Geram, tahu tak??? Lepas puas ketuk2 kepala otak dengan tangan sambil hantuk2 kepala ke dinding, saya berlari ke bilik Iwan yang terletak bersebelahan dengan bilik saya... Saya buka pintu bilik dia tanpa ketuk dahulu lalu terus menerjah dia dengan soalan2 berbaur sains... 

Saya : Wan, kau tahu tak benda yang boleh meletup kat Jepun tu...

Iwan : Benda apa?

Saya : Ala, yang masa gempa Bumi hari tu, tu... Kalau gempa je dia boleh meletup...

Iwan : Benda apa ni? Aku tak tahulah...

Saya : Haish kau ni!!!~ (Sambil tumbuk muka dia 4 5 kali)

Geram setelah tak dapat perkataan yang saya inginkan dari Iwan, saya berlari setempat ke bilik Emak yang mana masa tu Emak baru lepas sembahyang Asar... Lalu saya tanya Emak soalan mengenai perkataan tu secara ber-tubi2 pada Emak ala2 seorang polis sedang menyoal siasat penjenayah!~

Saya : Emak, ingat tak benda yang boleh meletup yang masa gempa Bumi kat Jepun?

Emak : Gempa Bumi? Nuklear???

Saya : Haa!!!!!!!!!!~ Nuklear!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!~ (Sambil melompat bintang empat belas ratus kali di atas katil Emak).

Dah puas melompat, saya ber-lari2 anak ke bilik saya dan terus menaip komen untuk Cik Yuyu... 

Apa ke bengap sangat kepala otak anak Emak ni... Perkataan yang senang macam tu pun tak ingat... Nasib baik saya punya Emak yang sangat bijak!~ Hanya dengan satu soalan, Emak boleh menjawab soalan saya... Hebat tak hebat Emak saya!~ Sayang Emak selamanya!!!~ (^_____^)V

Nampak tak? Nampak tak? Oh!~ Cik Epal komen selepas saya!~ Haha!~ Tengah berlagak ni!~ (Sila klik gambar untuk tumbesaran)


P/S : Ini bukan entry sempena Hari Ibu... Entry Hari Ibu akan menyusul pada Hari Ibu... Sekian... (^_____^)V

16 comments:

Jahidih Saili said... [Reply]

Salam sis Nad.Mak sis nad mmg bijak..krm salam kt mak sis k..

haha..lucu la crta sis ni..
sy pun pernah mengalami hal yg sama..tp ni masa dalam kelas. sy tanya, sorang pun dlm kelas tu xdpt ingat..haha..

baru selangkah keluar dr kelas sy trus trgt perkataan tu..haha.
perkataan tu "inkuiri"..haha..boleh sekelas xingat.

sarah mohamad said... [Reply]

haha. terbaik lah mak ni. hiks

mcm ni lah said... [Reply]

ermmm lucu dan amat bermakna,. jaga mak baik2 ye :)

noraim said... [Reply]

laa, nak sebut nuklear ke? punya lah ssh nk igt bila kita perlukan. hihi.

terer lah mak nad sebut. kalo mak sy terbeli lidah tuh. haha.

Wan Gerrard said... [Reply]

lol ingatkan perkataan pe td..kdg2 jd cmtu gak, nak ckp tp lupa perkataan tu :P

SHM said... [Reply]

ahaha . tulah , kdg2 kita boleh jadik noob sgt bile tak igt perkataan yg padahal kita slalu guna . :))

MamaEma said... [Reply]

mak adalah segalanya...siap boleh fikir anaknya fikir apa...hehehe

kucing said... [Reply]

haha..
cik epal
kakak aku

SiS NaD said... [Reply]

iNCHiK JaHiDiH : HuHu!~ GeRaM KaN BiLa Tak iNGaT PeRKaTaaN YaNG KiTa NaK... KaT oFiS SiS SeLaLu GuNa PKaTaaN 'QueRY'... (^_____^)V

SiS NaD said... [Reply]

CiK SaTaH : MaK SiaPa2 PuN TeRBaiK JuGak!~ (^_____^)V

SiS NaD said... [Reply]

iNCHiK MaCaM Ni La : iNSYaALLAH!~ (^_____^)V

SiS NaD said... [Reply]

CiK NoRaiM : HeHe!~ Tu La PaSaL... NaSiB BaiK MaK SiS iNGaT... (^_____^)V

SiS NaD said... [Reply]

iNCHiK WaN : iTuLaH KeKuRaNGan YaNG HaRuS KiTa aKui... (^_____^)V

SiS NaD said... [Reply]

iNCHiK SHM : Tau TaKPe... GiLa GeRaM MaSa Tu... NaSiB BaiK aDa eMaK... (^_____^)V

SiS NaD said... [Reply]

PuaN MaMaeMa : Tu La PaSaL... MeSTi aKaK RaSa MaCam Tu KaN SBaB aKaK DaH ada aNaK... (^_____^)V

SiS NaD said... [Reply]

KuCiNG MeoW2 : uiKS!~ YeKe? TaPi CiK ePaL Tu SeDaRa SiS... So KiTa Ni SeDaRa La Ye? HaHa!~ (^_____^)V