Sunday, March 6, 2011

Oh!!!~ Kerusi tu jahat!~ :(

Kat dalam bilik saya ada satu kerusi (bukan antologi 'Kerusi', ok!~) dan itu la satu2nya kerusi dalam bilik saya... Tapi kerusi tu sangat jahat!~ 'Dia' telah mencederakan kaki saya yang cantik ni... Sakit tau!~ Siap keluar darah lagi... Saya pernah berniat untuk menukarkannya dengan kerusi lain, tapi tak sampai hati sebab 'dia' dah banyak berjasa pada saya... Dengan duduk di atas 'dia' la saya mendapat ilham untuk berceloteh di blog cantik saya ni... Dari mula2 saya ber-blogging sampai la sekarang... Dan dengan 'dia' jugak la saya dapat berinteraksi dengan kawan2 maya saya...

Kecederaan yang saya alami tu hanya berlaku apabila saya menaikkan kaki kanan di atas 'dia' (sebab di sebelah kanan la si penjenyah bersembunyi)... Means saya duduk di atas kaki kanan saya yang berada di atas 'dia'... Faham tak? Tak faham??? Buat2 faham sudaa...

Kadang2 tu terfikir jugak nak dakwa 'dia' di makhamah, tapi saya tak sampai hati... Kalau saya dakwa 'dia' pun, saya tak tahu siapa yang akan menang sebab pihak pembela mungkin akan mempersoalkan soalan2 seperti berikut :

"Kenapa awak tak tukar saja ke kerusi yang lain?"

atau

"Salah dia atau awak kerana kecederaan yang awak alami? Kerana, sepengetahuan saya dan pemerhati2 di sini, 'dia' tidak bernyawa dan tak mampu untuk mencederakan sesiapa pun..."

Takpe la, saya rela 'dia' menjadi tempat duduk saya sampai bila2... Dan saya rela 'dia' berbakti untuk saya... Harap2,, 'dia' tak akan mencederakan saya lagi... Ke saya yang sengaja cederakan diri saya dengan menggunakan 'dia'? Let's renung2kan dan selamat berfikir...


 Ini la si 'dia'...


Di Dalam bulatan tu la penjenayah bersembunyi...


 Luka lama = yang panjang, dan luka baru = yang kecik...


Ouch!!!~


P/S : Penjenayah tersebut adalah Encik Paku yang tertanam di dalam 'dia'...

6 comments:

bee said... [Reply]

ekek jahat sungguh kerusi tu..org kata kalo kita kemlangan kicik cam ni nak buang dosa2 kicik redho jer lah heee

@e_da said... [Reply]

aduhai sakitnya... bahaya tau paku tu...

SiS NaD said... [Reply]

PuaN Bee : HeHe!~ DoSa KiCiK ea? HiKHiK!~ THaNKS iNGaTKaN SaYeR... (^_____^)V

SiS NaD said... [Reply]

ciK iDa : Tu La PaSaL ... PaKu Tu MeMaNG BaHaYa... SeBeNaRNYeR, Paku Tu YaNG JaHaT... (^_____^)V

bro a'maL said... [Reply]

tak faham, tak faham << menjawab soklan anda di awal mula tadi

amboi, tunjuk kaki nmpak. saje la tu, nak pomot. keh3

paku karat ke? hope, u r now ok

SiS NaD said... [Reply]

PaKu YanG TaK D KTahui KaraT Ke TaK... HuHu!~