Saturday, March 5, 2011

Oh!!!~ Kaki saya kebas!!!~ T_____T

Tu la padahnya kalau tidur dengan cara duduk di atas lantai... Hukhuk!~ Bukannya apa... Tadi, lepas baca Al-Quran lepas sembahyang Maghrib, saya rasa mengantuk sangat2... Masa baca Al-Quran pun saya dah rasa tak sedap badan... Bacaan saya ter-cungap2... Ayat yang panjang terpaksa saya jadikan dua ayat (tahu kan macam mana nak sambungkannya bila bacaan ayat terhenti?)... Selalunya boleh je baca dalam satu nafas... Tapi hari ni rasa lain macam je... Dapat la baca beberapa mukasurat...

Lepas je baca Al-Quran, saya terus ambil bantal dan letakkan bantal di belakang saya lalu bersandar pada katil, sambil duduk di atas sejadah... Dengan bertelekung, dan Al-Quran masih lagi di ribaan, saya lunjurkan kaki dan mula melayan mata yang maha mengatuk!~ Pelik la... Tak pernah2 jadi macam ni, tiba2 hari ni jadi macam ni... Sedang saya melayan kemengantukan saya tu, tak lama lepas tu saya terlelap... Dengan bertelekung, Al-Quran saya masih pegang di ribaan saya, dan duduk melunjur di atas sejadah!~

Saya agak2, ada la dalam 20 minit saya terlelap... Pukul 9 malam, saya tersedar... Dan masa saya tersedar tu, u guess what??? I can't fell my right leg!!!~ Ya ALLAH!~ Kaki saya sudah kebas!~ Masa tu rasa macam nak menangis je... Puas saya tumbuk2 dan ketuk2 kaki kanan saya tu... Rasa nak menjerit pun ada masa tu... Dah la kepala pening2 sebab tertidur... Selepas puas ketuk2, tumbuk2, picit2 ibu jari kaki kanan dan angkat2 kaki kanan, 5 minit kemudian saya dah mula rasa kaki kanan saya tu... Oh, darah muda dah kembali berjalan... Thanks GOD!~Tapi saya tak terus bangun, sebab masih rasa geli2 kat kaki... Tak kan korang tak pernah rasa kot!~ Huhu!~ Geli tau!~

Tak lama lepas tu, bila rasa eli tu dah hilang, saya bangun, letakkan Al-Quran kat tempat sepatutnya, dan terus sembahyang Isya'... Sumpah tak nak tidur duduk lagi!~ (^_____^)V


P/S : Tak suka dengan rasa geli di penghujung pemulihan dari kebas....

8 comments:

akubersamaCahya said... [Reply]

^^v org kata, semut2.. mcm semut penuh kat situ.

jom tengok latest post abc:
http://akubersamacahya.blogspot.com/2011/03/1997-tak-pernah-terfikir.html

SiS NaD said... [Reply]

YuP!~ aDeR YanG PGeY SeMuT2... HeHe!~ (^_____^)V

bro a'maL said... [Reply]

kuih semut...lapo la plak, adesss

SiS NaD said... [Reply]

SaYeR DaH LPe CaMNe uPe KuiH SeMuT... SaMeR Ke NGaN KuiH SaRaNG SeMuT? :s

CWL wanie LovelA said... [Reply]

ini folower ke 300 kita tq tau

Sham said... [Reply]

mujur sedar2 kaki kebas...kalau sedar2 tengah kena soal kubur camana...?huhu...jgn marah haa...

SiS NaD said... [Reply]

CiK WaNie : MoST WeLCoMe DeaR... (^_____^)V

SiS NaD said... [Reply]

iNCHiK SHaM : uiSH!~ HuKHuK!~ aMaLaN TaK CuKuP LaGi Ni...