Monday, December 3, 2012

Oh!!! Gigihnya susuk tubuh tua itu...

Assalamualaikum semua! (^_____^)V

Pagi tadi saya ke bilik air... Untuk makluman semua, dari tingkap bilik air pejabat saya, dapat dilihat sebuah tokong yang berada betul2 di bawah bangunan pejabat saya... Bentuk fizikal mereka yang keluar masuk pintu tokong itu juga dapat saya lihat dengan jelas dari ketinggian tingkat 11...

Berbalik kepada cerita sebenar, sedang saya meninjau keadaan di bawah bangunan dari tingkap bilik air pejabat saya, mata saya tertumpu ke arah 2 susuk tubuh tua yang baru keluar dari teksi, di seberang tokong itu... Setelah teksi yang dinaiki berlalu pergi, 2 susuk tubuh tua itu mula berjalan untuk melintas jalan... Sepasang suami isteri, teka hati saya...

Tatkala mereka berjalan untuk melintas jalan (untuk ke tokong di seberang jalan), saya perasan sesuatu... Si lelaki tua yang beruban penuh berjalan dengan menggunakan tongkat sambil dipimpin oleh si perempuan tua, yang juga tempang! Ya (!), ke-dua2nya adalah OKU... Sambil berjalan ter-hincut2, si perempuan tua tetap memaut lengan si lelaki tua untuk membantunya berjalan... Nasib baik ada sebuah kereta yang berhenti untuk memudahkan lintasan mereka...

Setelah berada di dalam tokon, mereka mula melakukan penyembahan kepada Tuhan mereka... Tidak sampai 5 minit di dalam tokong, ke-dua2nya berjalan keluar dari pintu tokong dan cuba menyeberang jalan untuk ke tempat mereka diturunkan oleh teksi sebelum itu... Sekali lagi mereka bernasib baik kerana ada seorang lelaki prihatin yang membantu mereka untuk melintas jalan...



Di tengah panas terik, dua susuk tubuh tua itu menunggu kedatangan teksi untuk ke destinasi seterusnya, yang hanya mereka sahaja ketahui...

Kagum dengan kegigihan mereka untuk melakukan ibadat di rumah ibadat yang disediakan walaupun dengan keadaan mereka yang kekurangan a.k.a kelainan upaya...


P/S : Tiada alasan untuk tidak melakukan ibadat... (^____^)V

2 comments:

Unknown said... [Reply]

singgah sini dan follow juga..
http://ezawarna-warnakehidupan-etuza.blogspot.com/

SiS NaD said... [Reply]

Thanks dear... (^_____^)V