Wednesday, July 4, 2012

Oh!!! Ku mohon pada-Mu...

Assalamualaikum semua!~ (^_____^)V

Hari ini saya rasa macam serba tidak kena... Asyik nak marah2... Asyik memikirkan yang bukan2... Tapi saya segera tersedar bahawa setiap perkara negatif yang berlaku dan difikirkan tidak akan selesai dengan hati yang tidak tenang, jiwa yang tidak tenteram...

Lantas ingatan segera mengingati Allah, tuhan yang empunya sekalian alam...



"Ya Allah, Ya Tuhanku... Sempena malam Nisfu Sya'aban yang kau temukan sekali lagi dengan diriku, dengan nyawa yang telah Kau berikan padaku, ku mohon padaMu, agar ditetapkan keimananku terhadapMu tanpa ragu2... Ampunkan segala dosa yang telah kulakukan kerana aku hanyalah insan yang sering lupa dan alpa dengan nikmat dunia...

Ya Allah, Ya Tuhanku... Ku mohon Padamu, agar dipermudahkan perjalanan hidupku dari segala segi dan aspek... Kuatkanlah diriku di dalam menghadapi segala cabaran dan dugaanMu kerana sesungguhnya aku hanyalah insan yang lemah dan kerdil di sisiMu...

Ya Allah, Ya Tuhanku... Tanamkanlah segala sifat mahmudah ke dalam diriku dan buangkanlah segala sifat mazmumah dari hatiku...

Sesungguhnya hanya kepadaMu aku memohon, meminta dan mengadu... Perkenankalnah doa hambaMu ini... Amin Ya Rabbal 'Alamin..."

No comments: