Wednesday, January 2, 2013

Oh!!! Saya dapat bungkusan misteri!

Assalamualaikum semua! (^_____^)V

Sejak beberapa hari ini, saya serinh mendapat emel... Emel dari mereka yang say tidak kenali... Dan bila dibuka emel tersebut, lambang yang tertera pada emel tersebut amat saya kenali... Ya, lambang sebuah syarikat kurier yang terkenal... Berdasarkan emel yang diterima, saya dikehendaki menuntut beberapa bungkusan yang dihantar oleh syarikat kurier di pejabat pos yang berdekatan... Hmmm...



Saya ter-fikir2 barang terbaru apakah yang telah saya beli secara online? Baju? Ya, memang saya ada membeli baju, tetapi penjual menggunakan khidmat PosLaju... Dan rata2 penjual secara online menggunakan khidmat Pos Malaysia untuk menghantar barang2 yang dibeli oleh para pelanggan mereka...

Saya memang tidak percaya dengan emel2 seperti itu...Saya sudah banyak membaca dan mendengar kisah2 mereka yang pernah tertipu dengan emel2 sebegitu... Mereka diminta untuk membayar sekian2 RM sebelum 'bungkusan' yang dikirimkan sampai ke tangan mereka... Di dalam emel tersebut ada diminta untuk memuat turun resit dari pihak kurier, tetapi apabila saya selesai muatturun, ternyata dokumen yang dimuatturun tidak boleh dibuka...





Adakah emel2 sebegitu yang telah berjaya memperdaya ramai orang di Malaysia terutamanya wanita? Apa2pun, jangan mudah mempercayai sesuatu... Ya, mungkin ianya menimbulkan keterujaan di dalam hati, tetapi beringatlah sebelum terkena sesuatu yang lebih parah...


P/S : Ber-hati2 di jalanraya... (^_____^)V

1 comment:

J.Syazwana said... [Reply]

JANGAN TERPEDAYA !

hati2 ok. huhuhu