Monday, January 7, 2013

Oh!!! Hari pertama bekerja...

Assalamualaikum semua! (^_____^)V

Rasanya belum terlambat lagi untuk saya mengucapkan 'Selamat Tahun Baru 2013' kepada semua... Orang lain semua sudah mula untuk mencapai azam tahun baru, saya baru ter-hegeh2 nak ucapkan selamat... Hehe!

Oh, hari ini saya mula bekerja semula setelah 6 hari bercuti sakan... Orang lain semua sudah seminggu bekerja, saya baru hari ini masuk kerja... Bercuti bukan kerana suka2, tapi cuti yang bersebab... Break service katanya... Hehe!

Biasalah kalau sudah lama bercuti, tahap kemalasan untuk bangun pagi haruslah berada di tahap yang tinggi... Ditambah lagi dengan malam tadi saya mengalami insomnia... Sungguh menyeksakan!

Puas saya mengubah posisi tidur... Dari berbaring kepada duduk, dari duduk kepada menonggeng, dari menonggeng kepada berdiri, tapi mata masih tidak dapat dilenakan... Akhirnya, nak dekat jam 3 pagi, baru saya dapat 'matikan sebentar' diri saya...

Sepanjang percutian saya, tiada apa yang dilakukan... Plan2 yang dirancang habis musnah gara2 saya mengalami deman terkejut... Entah apa yang diterkejutkan oleh saya, saya pun musykil... Sepanjang diri berbaring di katil, puas memikirkan kenapa saya demam tiba2...

Hari ini, masuk sahaja jam 8, terus mata menatap skrin komputer, jari jemari rakus menekan papan kekunci di bawah skrin, memerhatikan setipa butir abjab yang muncul, sambil ber-bual2 dengan teman2 sepejabat yang sudah lama tidak bersua muka... Banyak cerita yang dikongsikan, banyak gosip yang dibualkan...

Hari ini juga diadakan sesi penyerahan hadiah perpisahan buat ketua seksyen saya WALAUPUN beliau kemungkinan meninggalkan kami pada hujung bulan ini... Present in advance orang kata... Nasib baik tak buat majlis perpisahan in advance... Hehe!

YM Ungku Walid (kanan) sedang menyampaikan cenderamata kepada Encik Radzi (kiri)...


Hari ini juga, ramai yang menegur mengenai baju saya... I'm wearing white today... Yang menegur termasuklah beliau yang mendapat present in advance di atas dan kakak yang menjual kain bagi baju yang saya pakai hari ini... "Nadiah, awak pakai baju baru ya?"... Baju baru, semangat baru! (^_____^)V


P/S : Esok kerja... Moga2 malam ini dapat tidur... (^_____^)V

1 comment:

Anonymous said... [Reply]

To combat that, an antihistamine before signs of anaphylaxis is itchy urticaria end-to-end the consistence.
Delayed insistency Urticaria and pressure Urticaria intervention basically involves one footstep, to rakehell transmission and, lastly,
to lung contagion. Sounds care the Black pest reacting to it.
In extreme cases, dermatologists will put hive sufferers all inherent conditions
which might be responsible for triggering urticaria attacks can be treated relatively But without drugs.



My web site baby rashes pictures