Monday, December 17, 2012

Oh!!! Dah boleh makan ke?

Assalamualaikum semua! (^_____^)V

Saya terinigin + mengidam + kempunan McD... Huhu! Dah boleh makan ke belum? Kalau sebelum2 ini setiap minggu McD adalah menu wajib untuk lunch lagi2 pada hari Jumaat yang penuh barakah (sebab rehat yang lama), tapi sekarang semenjak Israel laknatullah menyerang Palestin, boikot McD! Ya (!!!), boikot itu McD... Puihhh!

Tapikan, sejak akhir2 ini saya teringin nak makan McD... Double Cheeseburger... Yummy! Dah hampir 4 minggu tak mamam McD... Dan pada hari Jumaat yang lepas, saya cuba untuk memenuhi keinginan saya itu dengan pergi ke CS secara berjalan kaki... Oh ya, dari office saya ke CS tidak jauh... Kalau jalan tu memang tak berpeluh ketiak, walaupun di dalam keadaan panas terik... Dijamin 100%!

Yummy!


Saya pergi dengan seorang officemate... Masuk sahaja ke dalam CS, saya buat2 alasan pada officemate saya untuk membeli roti dahulu sebelum ke McD... Selesai membeli roti, kami turun ke tingkat bawah di mana lokasi McD berada... Sampai sahaja di hadapan McD, sekali lagi saya 'buat hal'... Saya katakan pada officemate saya yang saya taknak beli McD... Entah kenapa hati saya berbelah bahagi...

Keinginan saya melawan pemboikotan saya... Dan pemboikotan saya menang... Alhamdulillah, perasaan kemanusiaan dan sayang sesama saudara seISLAM mengatasi segalanya... Tidak mengapalah... Banyak lagi benda lain yang boleh dimakan... Burger di gerai tepi jalan lagi sedap! Murah pula tu!

Apa2pun, terpulang kepada niat masing2... Kalau rasa hendak makan, silakan... Tiada paksaan untuk memboikot McD...


P/S : Double Cheeseburger maksudnya burger yang ada dua cheese ... (^_____^)V

4 comments:

Unknown said... [Reply]

boikot! boikot!

Anonymous said... [Reply]

It's up to you...

SiS NaD said... [Reply]

Ezan ---> Alamak! Baiklah... Baiklah... Hehe! (^_____^)V

SiS NaD said... [Reply]

Cik / Encik Anon ---> Errr... Okay... (^_____^)V