Thursday, April 26, 2012

Oh!!! Nama anak2 'Wawasan 2020'...

Assalamualaikum semua!~ (^_____^)V

Perghhh! Susah betul hendak menyebut nama2 budak2 zaman sekarang... Selagi tidak berbelit lidah untuk menyebut dan selagi tidak cukup satu nafas untuk mnyebut dan selagi tidak cukup 3 perkataan atau lebih, memang tidak ada maknanya...

Kadang2 itu, bukannya ada maksud pun... Asalkan sedap pada bunyi dan dalam satu nama ada lima hingga enam sukukata, itulah yang akan didaftarkan di JPN... Rasa2nya nama yang didaftarkan itu, satu dalam dunia... Kalau ada yang menggunakan nama yang sama, dapatlah disimpulkan bahawa ibu atau ayah empunya nama yang sama itu telah membaca entri saya ini... Hehe!

Sebelum ini saya pernah membuat entri mengenai nama... Bolehlah baca kalau mahu... Di bawah ini saya ada printscreen beberapa nama yang saya peroleh secara 'haram' melalui laman sesawang pejabat saya... Sambil2 memasukkan data, sambil2 belek nama mereka...

Sila klik gambar untuk tumbesaran...


Sila klik gambar untuk tumbesaran...

Sila klik gambar untuk tumbesaran...

Sila klik gambar untuk tumbesaran...


Tidak kisahlah nama yang bagaimana ingin diberikan pada anak2, asalkan ianya tidak menyusahkan anak2 di kemudian hari...


P/S : Nama anak2 saya, saya tidak putuskan lagi... (^_____^)V

No comments: