Friday, July 29, 2011

Oh!!!~ Saya dapat mesej2 'lucah'!!!~

Assalamualaikum semua!~ (^_____^)V

Agak2nya tajuk entry saya ini berjaya menarik beribu pembaca tak? Huhu!~ Ok2, straight to the point... Sejak akhir2 ini, handphone tak berapa canggih hakmilik kekal saya telah dihujani dengan be-ribu2 mesej lucah daripada nombor2 yang saya tidak kenali (to my Maxis and Ccelcom)... Kadang2 naik rimas dibuatnya... Harapkan mesej dari orang lain, tapi mesej dari orang lain yang saya dapat... Huh!~ Dibawah ini saya selitkan beberapa mesej2 lucah tersebut berserta nombor2 pengirimnya (tanpa diedit!).

Dari +60128713691

RM0.00 : 60127****** SMS BONANZA, Taip ON TW dan hantar ke no 36881 skrg. Terima RM3 SMS, Credit PERCUMA utk setiap 100 plgn. T&C apply.

Dari +60178847442

RM0.00 : 60127******. Father & Mother Day Promotion. Taip ON FMD dan hantar ke no 32996 skrg. Terma RM3 SMS Bonus, Credit PERCUMA setiap 100 plgn. T&C apply.

Dari +60128465938

RM 0.00 : 60127****** SMS BONANZA. Taip ON TEM dan hantar ke no 32655 skrg. Terima RM3 SMS Content, SMS or Credit PERCUMA utk setiap plgn. T&C apply.

Dari +15174027021

7****** koleksi Panas! Kolekdi Jepun! Free Reg klik http://www.super3gs.com/2/

Dari +60134295945

RM0.00. Helo yang! semalan aku dah tinggal mesej gambarku yg PERIBADI tu kpd yang. Tengoklah dgn taip ON FU dan sms ke 37873. Optout sall 0128728676

Peliklah kerana mesej2 sebegitu mecampur adukkan penggunaan bahasa Melayu dan bahasa Inggeris... Selalunya kalau mesej2 yang sebegitu akan menggunakan satu penggunaan bahasa sahaja... Kemudian, ada pula penggunaan shortform... Dan kebanyakan mesej2 tersebut datangnya dari nombor Barat Malaysia... Macam2 cara yang orang buat untuk kaut keuntungan, dalam erti kata lain, menipu orang... (-_____-")

Nasihat dari saya, jangan mudah tertipu denga mesej2 yang menawrkan duit, SMS, kredit dan apa2 yang berunsurkan material... Kerana ianya belum tentu betul...

Jangan mudah terpedaya...


P/S : Pernah balas mesej2 sebegitu dengan nada sinis!~ (^_____^)V

10 comments:

saiazuan said... [Reply]

yups, jgn trtipu ngan msj2 mcm tu

Nyamuk Terbang said... [Reply]

<----------- hari2 dpt
betapa sygnya pengirim itu kepada saya
adoi

Shazrizal Shahmy said... [Reply]

berhati-hati dengan mesej yang macam tu..




baca dan komen..

http://shazrizalshahmy.blogspot.com/2011/07/buat-persiapan-sebelum-berpuasa.html

josrevalution said... [Reply]

salam sis nad...amm..messge sebegitu rupa memang berlambak..ntah dari mana diorang dpt no kita ni...memang pelik..hehe..penah sekali,aku dpt msg cam ni "tahniah!!...no anda menang tiket bertuah.sila hantar msg bla-bla..."..fikir pnya fikir,bila masa plak aku join tiket bertuah..hehe...

Mr. Deen said... [Reply]

Itu sms iklan namanya. Kalau sms lucah camni ha..

I stim la tgk you
You punya ***** power la
Jom kita ringan-ringan jap
Bagi la I gambar bogel you

So ada faham apa beza antara sms lucah dan sms iklan???....

SiS NaD said... [Reply]

Inchik Saiazuan : Yezza!~ Tapi kadang2 ada yang tertipu... (-_-")

SiS NaD said... [Reply]

Cik Nyamuk : Pengirim tu rindu pada anda la tu.... (^_____^)V

SiS NaD said... [Reply]

Inchik Shazrizal : Yezza!~ Sentiasa.... (^_____^)V

SiS NaD said... [Reply]

Inchik Jo : Tu la pasal... Rasa2nya dorang main hentam je taip nombor telefon... (-_-")

SiS NaD said... [Reply]

Inchik Dean : Memang saya faham... Saja buat tajuk gempak untuk naikkan traffic... Lagipun saya ada gunakan pembuka dan penutup kata untuk perkataan lucah tu... (^_____^)V