Tuesday, June 14, 2011

Oh!!!~ Apabila pertemuan semula terjadi...

Assalamualaikum semua!~ (^_____^)V

Apabila pertemuan semula terjadi, maka terpautlah antara dua hati... Perghhh!~ Tak agak2 ayat permulaan saya... Hehe!~ Sebenarnya saya mahu ceritakan mengenai pertemuan semula a.k.a reunion di antara saya dengan budak2 kelas saya semasa saya di dalam darjah 6... Perghhh!~ Darjah 6 tu!~Sudah hampir 13 tahun tidak ketemu dan akhirnya kami diberi kesempatan untuk bertemu semula... Alhamdulillah... Perpisahan yang berlaku dulu kini bertaut kembali dengan pertemuan yang dirancang... Semoga jalinan ukhuwah yang bertaut kembali ini akan kekal sampai bila2...

Walaupun tidak semua menghadirkan diri (tidak sampai separuhpun sebenarnya), tetapi kami cuba memanfaatkan malam yang singkat itu dengan aktiviti2 yang menceriakan... Wah!~ Ayat macam tak boleh blah... Haha!~ Saya selaku mastermind telah merancang pertemuan semula ini setelah didesak oleh anak2 buah serta bekas ketua kelas saya yang tak berapa nak garang tu... Mula2 kami merancang untuk ke Port Dickson... Tapi itu rancangan tahun lepas... Tak jadi... Akhirnya saya buat keputusan untuk berjumpa restoran yang terletak di sebelah sekolah rendah kami iaitu di Restoran Sayam, Taman Melati, Johor Bahru (Betul2 di sebelah sekolah rendah kami... Serius!~).

Kemudian mereka mencadangkan untuk ber-jalan2 di Danga Bay kerana ada lebih kurang 2 jam lebih sebelum detik tengah malam... Disebabkan sudah lama tidak berjumpa maka saya setuju dengan cadangan tersebut walaupun pada keesokan harinya saya bekerja... Sedar tak sedar, jam menunjukkan detik 11:30 malam dan seorang rakan kami mencadangkan untuk layan karaoke di Alibaba, Giant Tampoi... Saya setuju lagi sebab kami dapat separuh harga... Hehe!~ Adik kepada si pencadang bekerja di situ, so half-price la yang kami dapat... Tepat jam 1 pagi, saya dan Ain mengundurkan diri kerana memikirkan yang kami perlu bekerja pada keesokannya... Jadi, pertemuan saya dan mereka berakhir setakat itu... Harap dapat berjumpa dengan mereka lagi pada masa akan datang... (^_____^)V

Kami di Danga Bay, Johor Bahru...

Kami berlapan + isteri dan anak Amzar...

Azmil, Yus, Amzar, isteri Amzar, Ain, saya, Nurlia, Azwan, Ayie dan anak Amzar...

Smile guys!~ (^_____^)V
Jalan2 di Danga Bay...



Di Restoran Sayam...

Di Alibaba, Giant Tampoi...

 Perbincangan serius!~


Jutaan terima kasih kepada Ayie, Amzar, Yusyaidy, Azmil, Azwan, Nurlia dan Ain di atas kesudian korang untuk berjumpa pada malam tu... Harap lepas ini perjumpaan semula kita akan disertai oleh kesemua budak2 kelas 6 Berlian tahun 1998... (^_____^)V


P/S : Rindu kenangan zaman sekolah rendah!~ (^_____^)V

14 comments:

Fyzal said... [Reply]

Entri ini mengingatkan saya pada kawan-kawan Darjah 6 Delima 1998. hahahaha. kenangan-kenangan, mmg manis bila diimbau kembali lebih2 lagi kalau dapat bersua muka semula.

adwafarahin said... [Reply]

best jmpe kwn2 lama kan :)

JIJI YU said... [Reply]

ngan man u tu aku takleyh nak bertolak ansur..ekeke

Sham said... [Reply]

ooo cinta lama berputik kembali ya...?;p

LUTFI SYAFIQ said... [Reply]

wahhh bestnye mereka... huhu

FaiZaH Fyn said... [Reply]

lama tu darjah 6..nak kumpul member masa sek menengah dulu pun susah ini pulak sek rendah...

d_LA said... [Reply]

wahhhhh..bestnye jumpe kwn skolah..cane leh contact blk tu?dr drjah 6 tu..
dah ada yg kawen pun..

SiS NaD said... [Reply]

Inchik Fyzal : Haha!~ apalagi, aturkan la satu reunion... (^_____^)V

SiS NaD said... [Reply]

Inchik Adwa : Best tak hengat!~ (^_____^)V

SiS NaD said... [Reply]

Inchik Jiji : Uhhh!~ Pendengki...

SiS NaD said... [Reply]

Inchik Sham : Uiks... Tak adala... Huhu!~

SiS NaD said... [Reply]

Inchik Lutfi : Bukan setakat mereka, Sis pun rasa best... (^_____^)V

SiS NaD said... [Reply]

Cik Dyla : Segalanya kerana FB... (^_____^)V

SiS NaD said... [Reply]

Cik Faizah : Kena ada perancangan... Nak seribu daya... (^_____^)V