Monday, June 13, 2011

Oh!!!~ Apabila mimpi saya menjadi kenyataan...

Assalamualaikum semua!~ (^_____^)V

Pernah tak korang bermimpi dan tak lama lepas itu mimpi korang menjadi kenyataan? Itulah yang berlaku pada saya semalam... Rasa macam pelik pun ada sebab sebelum tidur saya tak fikirkan pun tentang perkara yang saya mimpikan itu... Dan ianya merupakan sesuatu yang sudah jarang kita temui sekrang ini... Suspen tak? Suspen tak? Hehe!~

Macam ini ceritanya... Semalam, dalam jam 3 petang, saya melelapkan mata yang sangatlah mengantuknya... Biasalah kalau sudah tidur, sah2lah kita akan dibawa meneroka ke alam mimpi... Korang kenal tak dengan Mat Despatch dalam majalah Ujang yang selalu minta Bos dia 2 ringgit? Orang tua2 cakap, 'tak kenal maka tak cinta'... Orang tua2 cakap, ok!~ Dan apa yang saya mimpikan itu bukanlah mengenai Mat Despatch tetapi mengenai RM2 itu... Di dalam mimpi saya itu, saya telah menjumpai RM2 di dalam sebuah peti yang ala2 peti surat... Saya ternampak RM2 itupun secara tidak sengaja iaitu ketika sedang menunggu seorang rakan saya yang memang saya tak kenal langsung dalam mimpi tu (bahkan saya tidak berkawan dengan orang itu di alam realiti) menelefon orang yang juga tak saya kenali melalui telefon awam... Setelah ternampak RM2 itu, saya terus mengambilnya (bukan mencuri) dan terus menggenggam erat di dalam tangan saya... Ke manapun saya pergi, RM2 itu tetap di dalam genggaman saya...

 Disitulah saya menemukannya di dalam mimpi... (Sila klik gambar untuk tumbesaran)


Dan di alam realiti, pada malamnya, saya menghadiri satu pertemuan semula (reunion) dengan rakan2 sekolah rendah di sebuah restoran berhampiran dengan rumah saya... Semasa membayar harga makanan, saya memberikan duit yang lebih dan tuan punya restoran memulangkan bakinya kepada saya... Dan di dalam baki yang dipulangkan itu terdapat RM2... Wang kertas yang sudah jarang2 kita temui sekrang ini... Saya amat teruja kerana sebelum2 ini saya memang mencari wang kertas RM2 untuk dijadikan koleksi peribadi saya dan akhirnya saya mendapatkannya... Semasa melayan keterujaan saya, baru saya teringat akan mimpi yang saya alami semasa tidur pada petangnya... Dan mungkin ini yang dinamakan MIMPI MENJADI REALITI (walaupun jalan ceritanya tidak sama)...

Inilah RM2 yang saya dapat malam tadi... (^_____^)V


P/S : Bila entah mimpi saya kahwin dengan Asyraf Muslim nak menjadi kenyataan... Opsss!~ Saya bukan perampas!~ (^_____^)V

4 comments:

Jahidih Saili said... [Reply]

wah..bestnya sis nad..sy blm prnah bermimpi n jadi kenyataan..

safwanmahzin said... [Reply]

http://thelazy-ism.blogspot.com

rajin kunjung kesini..

ermmm kalau bab mimpi ni slalu merapu sangat2..hermmmm....

SiS NaD said... [Reply]

Inchik Jahidih : Takpe... Satu hari nanti akan jadi kenyataan... (^_____^)V

SiS NaD said... [Reply]

Inchik Safwan : Tahu takpe.... Mimpikan mainan tidur.. (^_____^)V