Sunday, April 3, 2011

Oh!!!~ Terharu sangat2 dengan Wani... T_____T

 Cik Wani...


Semalam, lepas kami balik dari @-Mart , Amir minta izin untuk menggunakan laptop besar gedabak hakmilik kekal saya untuk bermain CD game yang diperoleh secara percuma di dalam pek Honey Star... Bila Amir on laptop besar gedabak saya, asyik keluar notification yang cakap pasal 'Boot CD'... CD pun ada but ke? Saya tak tahu sangat pasal komputer2 ni... Wani yang melihatnya meng-offerkan diri untuk memformat laptop besar gedabak saya ni... Saya pun izinkan... Maka bermulalah episod Wani memformat laptop besar gedabak saya ni yang bermula pada jam 6 petang...

Mula2 nak format, asyik hang je... Tak tahu kenapa... Mula2 Wani guna Windows 7... Lepas tu Windows 7 lagi... Lepas tu Windows XP pulak (Windows asal laptop besar gedabak saya ni...). Lepas tu Windows XP lagi... Then Windows 7... Macam tu la yang berlaku sepanjang Wani memformat laptop besar gedabak saya... Sampaikan dia makan pun dalam bilik sebab nak pastikan takde masalah sepanjang proses memformat... Tak tahulah apa masalahnya dengan laptop besar gedabak saya ni... Asyik nak ber-problem je... Kesian Wani... Walaupun kena format berulangkali, Wani tetap gigih memformat... Saya memang tak tegur dia langsung sebab saya nampak riak penat di wajah dia... Takut kalau tegur nanti jadi lain pulak... So saya pun teruskan menonton TV tanpa mempedulikan Wani di dalam bilik...

Masa Abah balik dari sembahyang Isya' kat surau, Abah bawak balik durian... Tapi Wani langsung tak usik durian yang dikopek oleh Abah walaupun baunya menusuk hidung... Wani setia menantikan hasil dari kerja memformat laptop besar gedabak saya ni... Kesian jugak kat Wani... Hmmm...

Nak tahu pukul berapa Wani siap format laptop besar gedabak saya? Pukul 12 tengah malam, ok!~ Nampak sangat dia keletihan... Masa saya masuk bilik pukul 11 malam, saya tengok Wani sedang meng-install segala software2 melalui internet sebab saya minta tolong dia formatkan C sekali... Saya lupa CD driver hakmilik kekal Wani telah dibawa lari oleh Farah ke kampusnya... Tak pasal2 Wani kena install segala software secara manual... Kalau saya ingat, mesti saya tak suruh Wani formatkan C sekali... Kesian Wani... Saya rasa bersalah sangat2 kat dia...

Lepas dia dah habis install semuanya, baru dia masuk tidur... Tu pun pukul 12:15 tengah malam baru dia tidur setelah memastikan keadaan laptop besar gedabak saya dalam keadaan yang memuaskan hati... Sebelum tidur, Wani berkata pada saya, "Kak Yah, dalam laptop besar gedabak kau ni ada dua Windows... Windows 7 dengan Windows XP... Windows XP tu pirate punya so boleh guna sebulan je... Windows 7 tu guna CD original aku... Tapi yang Windows 7 tu takde suara sebab aku tak jumpa softwarenya... Kawan Abah ada Window XP yang ori kan? Nanti suruh kawan Abah formatkan la...". Saya menganggukkan kepala tanda memahami setiap butir perkataan yang keluar dari mulut dia... Kemuadian dia terus memejamkan mata di atas katil dia...

Seawal 6 petang Wani telah memformatkan laptop besar gedabak saya...
Jam 12 tengah malam pun masih lagi menghadap laptop besar gedabak saya...


Saya terharu sangat2 dengan kegigihan dan kecekalan dia melayan 'kerenah' laptop besar gedabak saya ni... Thank you so much, Wani!!!~ T_____T


P/S : She's everything to me!~ (^_____^)V

10 comments:

aNiS aNiSa said... [Reply]

nanak juga wani cmtu..

bertuah awk...=)

latest entry : Best View~

Raji and Yeen said... [Reply]

woahhh bgusnya dia..
adik kau ker kakak kau tuh? o.O

kay_are said... [Reply]

waa.. kne blanje si wani tu makan r pasni te tak? susah tu nak format.. hee

emarieys said... [Reply]

kena format selalu lh pc ni...sebab pc ni agak berumur...huhuhuhu

mIsSz said... [Reply]

wei... t bufday aku ko belanje pizza ea...~

SiS NaD said... [Reply]

CiK aNiS : YuP!~ SiS KaKaK YanG BTuaH!~ (^_____^)V

SiS NaD said... [Reply]

iNCHiK RaJi : aDiK La... HeHe!~ (^_____^)V

SiS NaD said... [Reply]

iNCHiK KaY : HeHe!~ aKan D BLaNJa !~ (^_____^)V

SiS NaD said... [Reply]

PuaN MaMaeMa : KNe BLi LaPToP La Tu KaK.. HuHu!~ (^_____^)V

SiS NaD said... [Reply]

CiK WaNi Si aDiK : YeLa... aKu BLaNJe... (^_____^)V