Friday, April 15, 2011

Oh!!!~ Saya saksi pembunuhan itu!!!!!!~

Assalamualaikum guys!~ (^_____^)V

Dalam cuak2 pun saya tetap akan beri SALAM... Kejadian berlaku semalam... Serius sekarang ini saya sedang melarikan diri daripada dikejar oleh si pembunuh itu!~ Sekarang ini saya sedang menggigil tak hengat dunia... Semasa menaip entry ini pun jari jemari runcing saya sedang menggigil tak tentu hala... (Alamak!~ Hari ini sunat potong kuku... Lepas Maghrib kena potong!~). Saya tak tahu nak buat apa sekarang ini... Semalam, saya lari selaju mungkin ala2 harimau bintang mengejar mangsa setelah melihat kejadian pembunuhan itu!~ Tapi saya tak tahu apa yang saya kejar kerana saya sedang dikejar oleh si pembunuh itu!~ Apa yang bermain dalam fikiran saya semasa melarikan diri adalah untuk mencari tempat perlindungan... Entah macam mana si pembunuh tersebut boleh perasan yang saya sedang memerhatikan perlakuannya di sebalik dinding bangunan tu... Dengan pisau pemotong daging yang berlumuran darah, si pembunuh menjerit ke arah saya dan mengejar saya lalu meninggalkan mangsa yang dibunuh itu nyawa2 ikan...

"Hoi!~ Jangan lari!!!~"

Serius masa tu saya jantung saya berdegup kencang dengan mengepam darah sebanyak 10 ribu kali dalam sesaat... Saya dapat rasakan... Dengan airmata yang berjuraian gugur ke Bumi dari mata saya yang chanteq, saya gagahkan jugak diri ini untuk berlari... Nak minta pertolongan, kawasan tu tak ada satu makhluk pun yang dapat menolong, walaupun seekor hantu!~ Itulah padahya!~ Entah kenapa saya boleh tergerak hati nak turun di kawasan tu dari kereta saya setelah mendengar semacam pertengkaran yang amat membingitkan telinga... Saya jadi curious dan perasaan ingin tahu mem-buak2 di dalam hati ini... Sesampai di kawasan twisties bingit pertengkaran tu, saya lihat ada seorang lelaki yang sedang memegang pisau pemotong daging (si pembunuh) sedang mengomel kepada si mangsa... Saya sempat ambil gambar si pembunuh membunuh mangsanya dengan handphone tak berapa canggih milik saya...
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-

 Inilah gambar si pembunuh dengan mangsanya...


Ok, dengan cerita ini saya telah mendapat award "Cerita Paling Gempak Yang Sangat Tipu" bagi tahun 2011... Hehe!~  Semalam lepas membanci, saya telah teman Kak Su pergi ke pasaraya sebab dia nak beli barang2 masakan untuk makan malam... Ikan keli tu milik Kak Su la... Hehe!~ Saya boleh pulak tercongok dekat situ sebab nak tengok pembantu kedai tu 'hilangkan nyawa' ikan keli tu... Sebab saya nak tengok teknik dia 'hilangkan nyawa' ikan keli itu... Ini kali kedua saya menyaksikannya.. Kali pertama adalah pada tahun 2008 di Kelantan semasa teman Cik As memborong di pasar di Tanah Merah... Untuk 'menghilangkan nyawa' ikan keli, ada tekniknya... Bukan main hentak dengan lesung batu atau main baling ke dinding... 

Ikan keli hidup...

Pembantu kedai sedang 'menangkap' ikan keli tersebut...

Ikan keli yang telah siap disiang...


Kalau nak tahu teknik 'menghilangkan nyawa' ikan keli, silalah rajin2kan diri anda untuk ke pasar2 yang berdekatan dan silalah beli ikan keli...


P/S : Still nak tahu cara 'menghilangkan nyawa' ikan keli...

20 comments:

Eyrique Ettiqaz. said... [Reply]

kah kah kah kah...tipah tertipu bannnnggggggggg...mmg betol ratu propa n dram aqueen si chanteq ni .haaaaaaaaaaaaaaaaaaahahahahhaha

no_answer said... [Reply]

ceyh !
ingt kan bunuh apelaa ..

anyway , td dtg dari blog dpt link dari mana ???

abg ben da kasi group kah link iz ?

aNiS aNiSa said... [Reply]

ceemasss dan gabraa kiki

klkar btul..igtkan apa lah td hehe

mama sy penah hilangkan nyawa ikan keli..tp xpnah tau lak cmna..bukan katok2 smpai mati je ke hihi

fyna said... [Reply]

huhuhu....jahat2..
:)






jom singgah n follow belog fyna.
ade contest.
http://inibelogfyna.blogspot.com/

SiS NaD said... [Reply]

CiK eYRiQue : HeHe!~ SKaLi SKaLe WaT CiTeR GeMPaQ LaGi TiPoo.. (^_____^)V

SiS NaD said... [Reply]

iNCHiK No : HeHe!~ SaJe TeSt2 WaT CeRPeN... (^_____^)V

DaTaNG DaRi BA... GeGaR 1000 BLoG aPRiL...

SiS NaD said... [Reply]

CiK aNiS : KaToK2 Pai MaTi PuN BoLeH... TaPi aDeR TeKNiK YanG LeN... PaTaHKan TeNGKuK iKaN Tu... HeHe!~(^_____^)V

SiS NaD said... [Reply]

CiK FyNa : uiKS!~ Ne aDeR JaHaT... (^____^)V

Mardhihah Mat Ishak said... [Reply]

hahaha..ingat pembunuhan ape td.. :P

btw, kte ske gle makan ikan keli..tambah2 kalau ikan keli bakar.. perrgghhh

Sham said... [Reply]

aiyaks tertipu eden...!tahniahlah pandai menipu...huhu...

ifnirsweet said... [Reply]

kalau kat umah,ummi ifnir letak garam banyak2..sebab kulit ikan keli alah pada garam.hahaha..senang ckit sebab keli jadi xliar sgt.hihi (sori ayat agak berbelit.hahaha)

udin said... [Reply]

kahkahkah! tamat juga riwayat si keli tu.. ;)

shahsyaz said... [Reply]

minta maaf sbb lmbt membls kunjungan awk utk gegar 1000 blog abg ben..maaf, :)

slm perkenalan drpd sy, :)

Nur Liyana said... [Reply]

wah bagusnyer idea nie..mantop~
hehehe
jemput ke blog yana!!!

SiS NaD said... [Reply]

CiK MaDHiHaH : PeRGGHHH!~ TLiuR DaH SiS Ni.. HuHu!~ SaLu WaT MaSaK LeMaK Je... HuHu!~

SiS NaD said... [Reply]

iNCHiK SHaM : TiPoo uNTuK HiBuRaN... HeHe!~ (^_____^)V

SiS NaD said... [Reply]

CiK iFNiR : Waa... TiP BaRu... MSTi CuBeR Ni... (^_____^)V

SiS NaD said... [Reply]

iNCHiK uDiN : TaMat SuDah SeBuah HiKaYat HanG KeLi... (-_-")

SiS NaD said... [Reply]

CiK SYaZ : iT'S oK DeaR!~ (^_____^)V

SiS NaD said... [Reply]

CiK LiYaNa : MeLeTooP LaGi MaNToP!~ (^_____^)V