Tuesday, March 1, 2011

Oh!!!~ Saya akan jadi PRAMUGARI!!!~ (^_____^)V

Tadi, masa saya cuci2 mata sendirian kat satu Shopping Complex tu (area K.L.), tiba2 ada seseorang datang menyapa saya... Seorang perempuan yang sangat cantik... Memang tahap gojes la dia tu! Dia datang dengan seorang kawan perempuan dia... Tapi kawan dia tu biasa2 je... Ikuti perbualan saya dan perempuan cantik tu...

Perempuan cantik : Hai... (Sambil menepuk bahu saya). Nak tanya sikit boleh?

Saya : Err... Hai... Boleh... (Terkejut + tergamam... Terkejut sebab disapa secara tiba2 dan tergamam sebab dia cantik sangat2).

Perempuan cantik : Dari tadi I perhatikan U... U ni ramah sangat dengan promoter2 kat sini... (Dia maksudkan promoter setiap kedai yang saya masuk). 

Saya : Hehe!~ I memang macam ni... Ikut perangai mak... 'Mana tumpahnya kuah kalau tak ke nasi'... Betul tak? (Tiba2 saya jadi ramah dengan perempuan cantik tu).

Perempuan cantik : Hehe!~ Betul la tu... Bagus la U ni... Baru kenal I dah ramah macam ni...

Saya : (Senyum je) (^_____^)V

Perempuan cantik : Actually, I nak offer U satu job... Itu pun kalau U nak la...

Saya : Job apa ya? I pun tengah menganggur ni... My dad pun dah bising2 suruh I cari job...

Perempuan cantik : Oh ye ke? Bagus la kalau macam tu... Actually, syarikat tempat I kerja pun tengah cari orang... Ada 2 vacancies... Kalau U nak, I boleh rekemenkan U...

Saya : (Saya agak tertarik dengan tawaran perempuan cantik tu). Ye ke? U serius? Tapi, boleh I tahu kerja apa?

Perempuan cantik : Stewardess... Nak tak? Sebab U ramah... (Sambil tersenyum pada saya).

Saya : (WTF... Bukan what the fuck, tapi what the fabulous, ok!~ Saya hanya mampu ketawa). Eh, U ni buat lawak ke apa? Are U blind? (Sambil tunjuk pada tudung yang saya pakai. Harap dia tak kecil hati sebab cakap dia blind). Takpe la... I tak berminat... Tapi mak I dulu memang ada cita2 nak jadi stewardess... Dah kena panggil interview pun, tapi my mom tak pergi sebab masa tu my mom nak kahwin dengan ayah I... Kenapa la U tak offer je kat mak I before mak I kahwin... Haish!~

Perempuan cantik : So, U tolak la ni?


Saya : Of course la cik yang cantik... (Sambil berfikir, entah2 bukan offer jadi stewardess tapi offer jadi 'anak ayam'). Kalau I nak jadi stewardess pun, I akan apply kat Brunei sebab stewardess kat sana boleh pakai tudung... Tapi itu mungkin mimpi sebab I tak berapa nak tinggi... (Huhu!~ T_____T ).

Perempuan cantik : U boleh pakai high heel la... U ingat stewardess kat Malaysia ni tinggi2 ke? Tu semua sebab high heel...

Tiba2 azan Asar berkumandang...

Saya : Ok la... I minta diri dulu ya... Masjid kat luar tu dah panggil I... (Berkias pulak saya ni... Hehe!~)

Saya salam dengan dia dan dia berikan name card dia...


 Saya ingin terbang bebas di awan biru...


Ok2... Mana saya tahu mak saya pernah nak jadi stewardess? Sebab saya pernah terskodeng terbaca diari mak saya... 'Ter' ok and that's mean i didn't mean to do that... Hehe!~ Orang cakap, ditegaskan lagi sekali, ORANG CAKAP, diari ditulis supaya anak cucu cicit boleh tahu apa yang berlaku pada kita masa zaman penjajahan kita menulis diari tu... Dan saya sendiri mempunyai diari, siap orang gila awam pun boleh baca lagi... Ni, blog saya ni, diari saya la ni... (^_____^)V


P/S : Nak jadi F.A macam Dania... Hukhuk!~ (Actually, cerita di atas hanyalah rekaan se-mata2 dan tidak ada kena mengena dengan mayat yang hidup atau yang mati...). (^_____^)V








6 comments:

akmalandwirahitamku said... [Reply]

reka????!!!! hep!! org sungguh2 nih!!!!!! aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!

akmalandwirahitamku said... [Reply]

kalao betol, moga Nad dapat capai apa yg Nad cita2 kan tu, sampai berjaya. just one thing, take care ok

syameem said... [Reply]

berjaya buat cte nmpk cm real
cett

SiS NaD said... [Reply]

aBG : HaHa!~ YeaY!~ DaH aDeR MaNGSa!~ YeS3!~ :p aMiN KaN Je YaNG MaMPu SaYeR WaT... (^_____^)V

SiS NaD said... [Reply]

iNCHiK SYaMeeM :HeHe!~ SaYeR La PLaKoN PoPuLaR TaHuN 2050... (^_____^)V

Sazriman Parmab said... [Reply]

Mcam xlogik cerita tu..Xde org offer jadi FA cam tu....rupanya rekaan semata 😑..hahaha