Tuesday, December 30, 2014

Oh!!! Saya buat lagi! *facepalm*

Bismillahirrahmanirrahim...

Assalamualaikum semua! (^_____^)V

Saya buat hal lagi... Huh! 3 bulan saya biarkan blog saya bersawang... Bajet macam ada yang tertunggu entri saya padahal tak ada pun... Saya bukan blogger popular yang akan membuatkan para pembaca tertunggu-tunggu entri baru dari saya... Hehe!

Selama kehilangan saya bukannya kemana-manapun... Saya ada dan agak sibuk membuat persiapan untuk majlis perkahwinan saya... InshaAllah, bulan depan majlisnya... Pejam celik pejam celik tak sampai sebulan pun lagi... 



Ramai kawan-kawan yang bertanya, "Nervous tak Nadiah?" "Best tak Nadiah?" "Macam mana persiapan untuk majlis?" dan jawapan saya "Tak nervous tapi stress... Perisapan untuk majlis tinggal 10%"...

Majlis satu hari tapi persiapan ambil masa berbulan-bulan... Macam mana tu? Bila fikir2 rasa tak berbaloi tapi nak buat macam mana, semua sudah dirancang... Bila saya sudah rancang nak buat majlis ringkas-ringkas, dan bila kawan-kawan tanya, saya beritahu kawan-kawan saya yang saya ambil bridal itu dengan harga itu2, saya buat goodies itu dengan budget itu2, saya ambil photoghrapher ini bayaran ini2... Dan akhirnya mereka cakap "Wow... Meriahnya majlis..." Padahal semua2 persiapan itu saya ambil yang paling murah...

Sebenarnya dalam membuat persiapan majlis perkahwinan ini kena buat dengan hati yang tenang dan seboleh-bolehnya jangan terlalu push diri untuk buat berseorangan... Apa guna ada keluarga dan kawan-kawan yang boleh membantu? 

Tapi saya ini jenis suka buat sendirian... Fikir sendirian... Sebab mahukan kepuasan... Pengalaman saya sendiri... Akibatnya saya jadi stress dan selalu juga 'melepaskan' stress pada Inchik Tunang... Tapi dialah yang banyak tenangkan saya... Saya api dan dia air... Alhamdulillah, syukur sangat2 sebab dijodohkan dengan seorang lelaki yang sangat penyabar... Serius, dia seorang yang boleh tahan dan sabar dengan perangai saya... Punca saya putus dengan bekas2 saya yang dulu sebab perangai baran saya... Dan akhirnya saya jumpa juga dengan seseorang yang sangat1000x penyabar... 

Oklah, jumpa di entri seterusnya... Janji tak akan abaikan blog saya lagi... Cuma mungkin ambil masa yang lama untuk buat entri baru... Hehe


P/S : "Oh mama... Saya mahu kahwin..." (^_____^)V



No comments: