Saturday, June 11, 2011

Oh!!!~ Maybank2U dan PTPTN...

Assalamualaikum semua!~ (^_____^)V

Yeay!~ \0/ Akhirnya saya berjaya membayar PTPTN melalui www.maybank2u.com setelah melalui ber-macam2 masalah dan cabaran... Hampir setahun lebih juga saya tak berpeluang menggunakan khidmat Maybank secara online kerana masalah login... Dua kali pergi ke Maybank center untuk selesaikan masalah tersebut, tapi hampa... Dan akhirnya semalam, untuk kali yang ketiga saya telah menebalkan muka saya yang tidak bersolek tebal untuk ke pusatnya yang terletak di City Square, Johor Bahru untuk selesaikan masalah yang tidak selesai2... By hook or by crook, masalah ini harus diselesaikan... Dan Alhamdulillah, semalam selesai juga...

Dan hari ini saya telah meyelesaikan pula hutang PTPTN saya yang tidak pernah saya bayar satu sen pun sejak habis belajar pada 2008... (-_____-") Semuanya akibat bertangguh dan kerana membuat saving yang me-lampau2 banyaknya ke dalam ASB saya... Dan setelah dinasihatkan oleh Cik Sima dan Cik Nurul yang baik hati, saya mengikut nasihat mereka untuk menggunakan sedikit saving yang akan saya simpan pada tiap2 bulan untuk membayar hutang PTPTN, bermula dengan gaji bulan lepas... Sekarang saya berasa lega sangat2 setelah membayar sedikit pinjaman tersebut walaupun amaun yang dibayar adalah sedikit...

Akhirnya... 'Successful'... (^_____^)V


P/S : Harap pembayaran balik PTPTN akan berterusan... (^_____^)V

4 comments:

Unknown said... [Reply]

salam sis nad..mybank2u memang susah sikit nak ecses.sebelum nie saya ada guna juga tpi dah delet akaun.skg guna dabit card hong leong bank aje melalui paypal.lebih senang mesranh pula tu..hehe..nak bayar hutang ke mana2 pun boleh dgn online aje..
tips menjaga privasi di alam cyber10 lagu top masa kini part 4

MissNadh said... [Reply]

kite pakai cimbclick je..hehe

adoh..hutang ptptn,banyak tuuu..huhu haruu

SiS NaD said... [Reply]

Inchik Jo : W'salam Jo... Tapi Sis punya gaji masuk ke Maybank... Huhu!~ Nak taknak kena guna juga...

SiS NaD said... [Reply]

Cik Nadh : Tahu takpe... Botank kepala fikir hutang...