Thursday, May 9, 2013

Oh!!! Hati manyak sedih ooo!

Bismillahirrahmanirrahim...

Assalamualaikum semua! (^_____^)V

Eh, kenapa tajuk entri ini macam ada gaya orang Cina cakap Melayu? Sebab 'Ini kalilah!'. Kalau diikutkan, 'Ini Kalilah' bukanlah proper Malay sentence. Kalau ikutkan proper Malay language, sepatutnya ia berbunyi 'Kali Inilah!'. 'Ini Kalilah!' tu gaya orang Cina cakap Melayu.

Ok2, cukuplah pasal politik. Nanti saya akan ulas pasal politik pada entri akan datang.

Berkenaan dengan tajuk entri hari ini, memang hari ini hati ada sedikit sedih juga (Gaya orang India cakap Melayu pula. Ke gaya orang Bangladesh cakap Melayu? Opsss!). Kalau anda perasan sesuatu pada blog saya, anda akan dapat jawapannya.

Lihat pada cursor saya, lambang apakah yang tertera? Ya (!), logo Manchester United! Dan semalam adalah hari terakhir Sir Alex Ferguson berkhidmat sebagai pengurus bagi Manchester United. Setelah hampir 27 tahun. Tiba2 hati menjadi sebak yang amat!



Lepas ini, tiada lagi sambutan hari lahir saya ber-sama2 beliau. Kalau nak tahu, pada hari lahir sayalah beliau mula menjadi pengurus pasukan Manchester United. Tarikh yang sama dan tahun yang sama! Maksudnya, umur saya sama dengan tempoh beliau berkhidmat untuk pasukan Manchester United. What a coincidence!

Setelah memperolehi 38 trofi di dalam pelbagai liga, beliau mengumumkan persaraan beliau. Mungkin juga faktor umur yang mendorong beliau bersara dari arena bolasepak. Kagum dengan beliau sebab sehingga umur beliau 71 tahun, beliau masih cekal untuk mengurus kelab yang berprestij di dunia. Dan kerana beliaulah Manchester United berjaya mencapai kejayaan.

Sedikit info mengenai beliau :
Nama : Sir Alexander Chapman Ferguson
D.O.B : 31st December 1941
P.O.D : Glasgow, Scotland

Apa2pun, moga Sir Alex baik2 sahaja selepas ini. Terima kasih kerana membawa pasukan Manchester United ke tahap yang membanggakan. Kami akan merinduimu, Sir Alex Ferguson!




P/S : Glory Glory Man United! Welcome to David Moyes! (^_____^)V

No comments: