Monday, February 27, 2012

Oh!!! Perkara kelakar/pelik dalam filem/drama...

Assalamualaikum semua!~ (^_____^)V

Semua sihat? Alhamdulillah andai sihat... Kepada yang tidak sihat, cepat2lah berikhtiar untuk menjadi sihat kerana sesungguhnya Allah SWT sukakan hamba-Nya yang sihat... Siapa di sini yang kaki filem dan drama? Tentulah semua... Di sini saya ingin 'bongkar' perkara2 pelik dan kelakar yang terdapat di dalam sesebuah filem atau drama yang dipertontonkan.. Ini semua adalah hasil dari pemerhatian saya selama ini...

Scene ini memang kelakar! Gambar ihsan dari Encik Google...


1. Kalau yang pelakon perempuan lipat baju, mesti sambil ber-bual2 dengan pelakon lagi satu di dalam scene tersebut... Lepas itu, lipat pun bukannya betul sangat dan kadang2 itu tidak kemas langsung... Nampak macam tiada pengalaman melipat baju... Kadang2 itu, bukannya mereka lipat pun baju itu... Gulung2 lepas itu 'campak' ke tepi (bahagian yang konon2nya untuk baju yang sudah dilipat)... Kadang2 itu, hendak melipat satu baju pun mengambil masa, dari scene tersebut bermula, sehinggalah scene itu habis!

2. Mengenai baju lagi... Kali ini pasal menyidai baju pula... Perasan atau tidak kalau pelakon2 menyidai baju di ampaian, mereka tidak pernah menggunakan sepit baju... Hebat tak hebat? Macam yakin sahaja baju2 yang disidai itu tidak akan berterbangan ditiup angin sepoi2 bahasa...

3. Kalau bawa kereta, siap boleh pandang sambil ber-bual2 dengan penumpang di sebelah dengan masa yang agak lama tanpa memandang ke hadapan... Lepas itu, stereng kereta tegak saja... Macam yakin sahaja jalan yang dilalui itu adalah jalan yang lurus...

4. Rambut perang, kuku panjang, lepas itu bawa watak soleh atau solehah... Eh, ini bukan perkara kelakar tetapi perkara menjengkelkan... Oh... (-_-")

5. Berlakon jadi orang miskin atau orang yang tidak berkemampuan, tapi pakai baju jenama Oakley, Nike, Adidas, Mango... Selipar pula jenama Crocs... Oh, ok2... Mungkin baju2 dan selipar yang mereka pakai itu mereka beli di kedai bundle atau baju2 itu jenis 'cetak rompak'...

6. Jikalau ada scene parti2 korporat yang melibatkan mak2 datin dan dato'2, pelakon2 tambahan yang berlakon sebagai mak2 datin dan dato2 selalunya mereka2 yang 'tidak layak' untuk berlakon watak sebegitu... Bukan hendak 'menjatuhkan', tetapi itulah hakikatnya... (-_-")

Nampaknya, itu sahaja perkara2 kelakar yang terlihat oleh pandangan mata saya semasa menonton filem/drama di televisyen mahupun wayang... Sila kongsi kalau anda ada perkara yang lebih menarik...


P/S : Jom tengok filem Adnan Sempit 2! (^_____^)V

4 comments:

Henry Zackery said... [Reply]

setuju !!

d_LA said... [Reply]

nm dah berlakon..haha..tp tawlah berlakon kan, bglah real sikit..mmg byk pun kelemahan cite melayu ni sbb tu mls nk tgk..harhar

SiS NaD said... [Reply]

Henry ---> Kan... Hehe!

SiS NaD said... [Reply]

Cik Dyla ---> Hehe! Tapi apa2pun kena support industri Malaysia... (^_____^)V