Wednesday, October 12, 2011

Oh!!!~ 10 peringatan Bumi!!!~

Assalamualaikum semua!~ (^_____^)V

Awas korang semua!~ Ini adalah pesanan oleh Bumi... Pesanan yang disampaikan melalui mimpi saya itu ada 10 kesemuanya dan Bumi telah menyuruh saya untuk menghebahkannya ke seluruh pelusuk dunia agar kita semua sentiasa beringat akan apa yang kita bakal hadapi kelak!~ Wah!~ Seram tak dengan intro saya? Hehe!~

Ok2... Serius (!) ini peringatan Bumi kepada kita yang kadang2 alpa dengan keindahan dunia kerana ia hanyalah palsu se-mata2... Perghhh!~ Ayat tak boleh blah!~ Kalau nak tahu, setiap masa Bumi ber-kata2 pada kita yang sering lalai ini, cuma kita sedar atau tidak sahaja... Telah berkata Anas Bin Malik R.A : "Sesungguhnya setiap hari Bumi menyeru kepada manusia dengan sepuluh perkara...". Nak tahu apa perkara2 tersebut? Jom baca!~ :)


  • Wahai anak Adam!~ Berjalanlah di atas perutku, tetapi ingatlah (!), engkau akan dimasukkan ke dalamnya kelak...
  • Engkau melakukan maksiat di atas belakangku, tetapi ingatlah (!), engkau akan diazab di dalam perutku...
  • Engkau ketawa di atas perutku, tetapi ingatlah (!), engkau akan menangis di dalam perutku...
  • Engkau bergembira di atas belakangku, tetapi ingatlah (!), engkau akan kecewa di dalam perutku...
  • Engkau mengumpul harta di atas belakangku, tetapi ingatlah (!), engkau akan menyesal di dalam perutku...
  • Engkai makan benda yang haram di atas belakangku, tetapi ingatlah (!), engkau akan dimakan ulat di dalam perutku...
  • Engkau angkuh di atas belakangku, tetapi ingatlah (!), engkau akan dihina di dalam perutku...
  • Engkau berlari dengan riang di atas perutku, tetapi ingatlah (!), engkau akan jatuh di dalam perutku dalam keadaan dukacita...
  • Engkau hidup di dunia bersiramkan cahaya matahari, tetapi ingatlah (!), engkau akan tinggal dalam kegelapan di dalam perutku...
  • Engkau hidup di atas belakangku be-ramai2, tetapi ingatlah (!), engkau akan keseorangan di dalam perutku...
Faham tak murid2? Kalau tak faham, bolehlah bertanya kepada encik Bumi kita... Hanya 'dia' yang lebih mengerti akan peringatannya itu... Hei!~ Takkanlah peringatan seringkas itu pun tak faham? Terpulanglah kepada korang untuk mentafsirkan kata2 Bumi itu...

Gambar ihsan dari encik Google... (^_____^)V


P/S : Kadang2 nikmat di dunia sering membuatkan kita alpa...

12 comments:

smilenajah93 said... [Reply]

ingt lah kamu sebelum dingtkan :)

SiS NaD said... [Reply]

Betul tu... (^_____^)V

josrevalution said... [Reply]

SALAM SIS NAD..amm..rsanya aku lebih daripada faham ni cikgu..hehe..hampir2 lupa pulak..

Lily_Omar said... [Reply]

cik bumi,
sila jelaskn lebih lanjut...

adinda awin said... [Reply]

wow takutnye hehe

Coretan anuar said... [Reply]

Peringatan untuk semua.. semoga kita bersama-sama memperolehi ikhtibar daripadanya...

wan habibah said... [Reply]

salam kenal.. jom jengah2 n follow blog saya jugak

SiS NaD said... [Reply]

Hye Jo...


Kalau lebih daripada faham, baguslah... Tak payah nak tanya2... Hehe!~(^_____^)V

SiS NaD said... [Reply]

Cik Lily ---> Errr... Thanks sebab panggil Sis 'Miss World'... (^_____^)V

SiS NaD said... [Reply]

Cik Awien ---> Takut kan? (^_____^)V

SiS NaD said... [Reply]

Inchik Anuar ---> InsyaALLAH... (^_____^)V

SiS NaD said... [Reply]

Cik Habibah ---> Salam kenal juga... InsyaALLAH dear... (^_____^)V