Friday, May 20, 2011

Oh!!!~ Kemalangan yang menyayat hati...

Assalamualaikum semua!~ (^_____^)V

"Untuk ke dunia ini hanya ada satu cara... Tapi untuk meninggalkan dunia ini, ada pebagai cara..." Pelik dengan pemulaan entry saya? Tak ada apa yang perlu dipelikkan dan dihairankan... Seperti yang telah saya nyatakan pada entry semalam, saya ingin menceritakan kisah kemalangan yang bagi saya amat ngeri dan menyayat hati... Amaran untuk ibu2 mengandung dan para pengidap sakit jantung, jangan baca entry ini... Takut anda ter-bayang2...

Kisah yang ingin saya kongsikan ini berlaku semalam dan telahpun masuk di dalam suratkhabar hari ini... Bagi penduduk Johor, korang boleh baca Harian Metro hari ini di bahagian 'Setempat' pada mukasurat 45...

Seperti biasa, semalam seawal jam 7 pagi saya telah bertolak ke pejabat office... Semasa berada di area Plaza Angsana, saya telah mendapat mesej dari Cik Sima yang menyatakan jalan sangat jam... Menurut dia, sebelum Plaza Angsana, keadaan lalulintas berjalan dengan lancar (kerana dia datang dari arah Pontian)... Selepas melewati Plaza Angsana, tiba2 keadaan lalulintas menjadi sangat perlahan dan ada masanya tak bergerak langsung... So kami berteka-teki apa yang berlaku di hadapan... Kalau tak kenderaan besar rosak, mesti ada kemalangan...

Hampir setengah jam juga kami terperangkap di dalam kesesakan tersebut... Setelah sampai di tempat kejadian... Hmmm... Sedih pulak tiba2... (Sambil ambil mood untuk teruskan penceritaan). Sampai di tempat kejadian, saya nampak topi keledar yang hampir hancur dan terdapat ketulan daging yang saya fikirkan otak manusia berhampiran topi keledar... Di depan sikit ada motor yang hampir hancur dan sebuah lori treler... Dan apa yang paling mengerikan, terdapat sekujur tubuh manusia di bawah tayar belakang lori tersebut... Dan mayat tu terbelah dua... Hampir menitis airmata saya melihatkan kejadian tersebut... Sepanjang perjalanan ke pejabat office, saya beristighfar tanpa henti sambil menahan airmata... Jam 7:53 pagi baru sampai di pejabat office...

Dan hari ini, kejadian tersebut telah masuk di dalam suratkhabar... Dan baru saya tahu mangsa merupakan seorang lelaki dewasa berketurunan India... Takziah untuk keluarga mangsa...


P/S : Adakah amalan kita sudah cukup untuk menghadap-NYA?

12 comments:

nadiemsharmz said... [Reply]

yaallah...menyayat hati sgt2...takziah utk kuarga mangasa...

Aqilah Othman Blogspot said... [Reply]

Astaghfirullah Hala'zim ... :(
Ya Allah ! perbanyakkanlah amalan ku kepada-Mu .. Amin .

Shiety Myra Chubbyra ;P said... [Reply]

scary... Ya allah ampuni la dosa kami.. xnak jadi macam 2.. dekatkan la kami di jalan Mu

NURUL AINI NORAZMAN said... [Reply]

aini pun pernah tgk org excident depan mata,.lemah tak bermaya lepas nampk tuh,.astagfirullahalazim,. moga2 kite pergi dlm keadaan baik,.aminn

Far8 budak baik said... [Reply]

takziah kat kluarga mangsa..
mmg menakutkan..
huh..
aku trauma kot nk drive kete
mandu moto bagai ni..
penah sikit lagi nk eksident..huh

d_LA said... [Reply]

Ya Allah...ngerinya..sis yg tgk dpn mata lg la kan..mmg terbayang-bayang la nt..mintak jauh semua ni..

SiS NaD said... [Reply]

CiK NaDieMSHaRMZ : MeMaNG NGeRi PuN... HMmmm... (-_____-)

SiS NaD said... [Reply]

CiK aQiLaH : JaNGaN TiNGGaLKaN YaNG WaJiB.. iNSYaALLAH... aMiN... (^_____^)V

SiS NaD said... [Reply]

CiK SiTi MiRa : iNSYaALLAH... Doa La BanYaK2... aMiN... (^_____^)V

SiS NaD said... [Reply]

CiK aiNi : SiS PuN Dah 3 KaLi TeNGoK... NGeRi TaPi MNYaYaT HaTi... iNSYaALLAH, KaLau JaGa DiRi KiTa aKaN PeRGi DeNgaN KeaDaaN baiK... aMiN... (^_____^)V

SiS NaD said... [Reply]

iNCHiK FaR8 : WaH!~ PeRNaH HaMPiR XCiDeNT... SiS PeRNah XCiDeNT... TaPi TaK TerUK... KeReta YaNG TeRuK.. HuHu!~ (^_____^)V

SiS NaD said... [Reply]

CiK DiLa : Tu La PaSaL... KaLau TeRiNGaT, MeSTi TeBaYaNg... MiNTa DiJauHKaN...