Wednesday, May 18, 2011

Oh!!!~ Kebasahan lagi... (-_____-)

Assalamualaikum semua!~ (^_____^)V

Nak tahu something tak? Gara2 entry pasal maggi yang saya buat semalam, ramai yang mengidam maggi... Hehe!~ Yang jauh, yang dekat, semuanya men-cari2 stok maggi di rumah masing2... Dan saya rasa, semalam stok maggi di kedai2 di Malaysia hampir habis disebabkan entry saya itu!~ Hahahahaha!~ Errr!~ Tak ada la sampai macam tu... Entry saya takde la hebat mana pun sampaikan boleh mewujudkan satu fenomena yang dipanggil 'Fenomena Stok Maggi Habis!~'... One of my officemate, wife to be iaitu Cik Nurul telah membawa sarapan maggi ke pejabat office pagi tadi!~ Gara2 entry saya semalam... Hehe!~ Masa dia buka bekas yang berisi maggi tu, perghhh (!), baunya bisa membuatkan perut saya memainkan lagu 'Dondang Sayang'... Huhu!~ Ok, stop pasal maggi... Nak cerita pasal hari ini...

Hari ini kena pergi ke Bandar Baru UDA (BBU) dan Taman Bukit Kempas untuk selesaikan kes... Masa kat BBU tu ok lagi sebab cuaca ala2 redup2 manja gitu... Terasa nyaman sekali tatkala membuat kerja di dalam waktu sebegitu rupa...

Tapi lain pula yang berlaku ketika di Taman Bukit Kempas... Mula2 sampai di TBK, cuaca redup diserikan lagi dengan hujan rintik2 di mana rintikannya boleh dikira di cermin kereta... Bila dah start pergi ke rumah responden, hujan turun se-lebat2nya se-olah tak mahu berhenti dalam jangkamasa 14 tahun lagi... Alahai!~ Habis basah kuyup baju saya... Mula2 tu memang pakai payung, tapi setelah mendapati kalau pakai payung pun tak berguna, saya nekad untuk tidak menggunakannya... So, saya redah je hujan lebat tu tanpa menggunakan payung... Dah la banyak lagi rumah responden yang ingin dituju... Borang2 dan sampul surat habis basah... Lantak pi la!~ Yang penting, kerja siap...

(Sila masukkan mood sedih ketika membaca perenggan ini!~). Tapi masalah buat kerja waktu hujan adalah responden enggan beri kerjasama (EKS)... Biasalah, waktu hujan2 syok kalau dapat tidur sambil mimpi2 basah... Bila saya terpekik terlolong memberi salam macam orang amuk pun dorang buat tak peduli... Dah la saya mengalami masalah sakit tekak, sampai hati dorang buat saya macam ni... Yelah, saya tahulah saya ni siapa... Saya sedar siapa diri ini... Saya hanya orang yang hina yang tak layak dilayan dengan se-elok2nya oleh responden2 yang telah disenaraikan namanya di dalam kes saya... Hukhuk!~

 'Hujan yang turun, bagaikan mutiara...'


Gila lencun baju saya... Habis buat kerja dalam jam 3 petang... Sampai rumah, dah besrihkan diri, terus sembahyang... Lepas tu nak tidur pulak tak boleh sebab kepala dah start pening dan ber-denyut2... Harap2 saya masih di dalam keadaan sihat untuk bekerja pada esok hari dan hari2 seterusnya...


P/S : Apa akan jadi esok? (^_____^)V

8 comments:

d_LA said... [Reply]

lama x main air hujan..kecik2 dulu suka sgt main hujan ni..hehe..take care ya^^

FaiZaH Fyn said... [Reply]

salam SiS...kesiannya dia kena hujan..jangan demam dah laa...meh kita bakor sape yang taknak bagi kerjasama tu...

Naddia said... [Reply]

ompuan jalan dalam hujan itu sexy taw..

SiS NaD said... [Reply]

CiK DiLa : Tu La PaSaL... MeManG SeRoNoK BiLa MaiN HuJaN... TaPi Tak SeRoNoK Bila KiTa SeDaNG MJaLaNKaN TuGaS... HuHu!~ (^_____^)V

SiS NaD said... [Reply]

CiK FaiZaH : TeRPaKSaLa DeaR... HuHu!~ BoLeH KaLau NaK BaKo MeReka, TaPi JanGan BaKo DaLam HuJaN La... HeHe!~ (^_____^)V

SiS NaD said... [Reply]

CiK NaDDia : oWH, ReaLLY? HeHe!~ NaK KeNa JaLaN DaLaM HuJaN SeLaLu La KaLau CaMTu... (^_____^)V

Jahidih Saili said... [Reply]

alala..kesian dengan sis nad..cobaan..
mg sntiasa sht walafiat..

SiS NaD said... [Reply]

JaHiDiH, HeHe!~ BiaSa DaH Tu... SiS KuaT!~ (^_____^)V