Wednesday, February 9, 2011

Oh!!!~ Saya rindukan Kiki Lulu... :(

Kiki Lulu... Kiki Lulu kat mana sekarang? Balik la... Tak rindu dengan famili ke? kitorang semua rindukan Kiki Lulu... Tak kesian ke dengan Aiman? Hari2 dia tanya pasal Kiki Lulu kat mak... Kami ada buat salah ke? Kalau ada, maafkan la kami... Sesungguhnya apa yang kami buat secara sengaja atau tak, yang mengecilkan hati, menyakitkan hati atau menyedihkan hati Kiki Lulu, kami minta maaf... Sudah2 la tu membawa diri... Pulang la... ;(

Siapa tu Kiki Lulu? Kucing famili saya la... Dah lama dah dia hilang... Dari bulan 12 tahun lepas lagi... Sebelum tu dia pernah hilang... Hilang 2 hari, lepas tu jumpa balik... Adik laki saya, Iwan, yang bawak dia balik... Iwan kata masa dia main badminton, tiba2 Kiki Lulu datang kat dia... Lepas tu dia terus ikut Iwan balik rumah... Agaknya dah bosan duduk kat rumah, dia pun cuba 'merantau' lagi sekali... Kali ni tak balik langsung... Mungkin dia ada balik masa kami di kampung... Disebabkan tak ada orang kat rumah, dia pun terus membawa diri dan tak pulang2... Hmmm... Kat mana la dia sekarang ni...

Mesti korang tertanyakan kenapa nama dia Kiki Lulu... Haha!~ Actually, saya pun tak tahu nama sebenar dia yang mana satu sebab ada yang panggil Kiki dan ada yang panggil Lulu... So, nak menyenangkan saya menghasilkan entry ni, saya gelarkan dia Kiki Lulu, gabungan daripada ke-dua2 nama tu... Kitorang start membelanya awal bulan 12 tahun lepas... Aiman (adik saya yang bongsu) yang menemukan kami dengannya... Macam ni ceritanya... Pada suatu petang tu, Aiman ada balik rumah lepas bermain dengan kawan2 dia... Balik2 je, dia terus menerpa ke arah mak da berkata, "Mak, ada kucing kat tepi blok... Ambik la dia mak...". Tapi sungguh kasihan dengan Aiman sebab mak buat tak peduli je... Then, esoknya, pagi2 tu lepas bangun dari tidur, Aiman tak putus asa lalu mengusulkan cadangan dia yang semalamnya tu kat emak untuk kali kedua... "Mak, kucing tu ada lagi... Ambik la dia...". Last2, mak pun ikut kemahuan dia...

First time saya tengok Kiki Lulu, masa saya nak mandi... Saya nampak mak tengah dukung Kiki Lulu, lalu secara spontan saya berkata, "Mak!~ Cantiknya bulu dia...". Sumpah!~ Saya tak tipu...Bulu Kiki Lulu sangat cantik, macam ada orang yang jaga... Masa mula2 nak bela Kiki Lulu tu, saya tanya pada emak, "Tak ada orang punya ke mak? Bulu cantik semacam je...". Lantas mak pun menjawab, "Kalau ada orang bela, takkan dia duduk tepi blok sampai 2 hari... Mesti dia dah balik rumah tuan dia...". Saya pun mengiakan jawapan mak...

Kehadiran Kiki Lulu menyerikan lagi hidup kami sebab dia sangat aktif... Asyik melompat ke sana ke mari, dan berlari ke sana ke mari... Mak pun dengan excitednya membelikan sangkar, makanan dan pasir untuk Kiki Lulu... Serius Kiki Lulu menceriakan hidup kami satu famili... Dia sangat aktif!~ Kadang2 tak larat nak marah2 dia sebab keaktifan dia... Tapi, sekarang ni dia dah tak ada... Hanya sangkar kosong yang ada sebagai pengubat rindu... Dan juga gamabr2 dia yang saya simpan dalam handphone tak canggih saya!~ Mana la dia pergi... Rindu sangat ni... :(


 Comel sangat2!~


Kiki Lulu tengah tidur... Shhh!~


P/S : Kalau Kiki Lulu baca entry ni, harap Kiki Lulu balik la... Kami betul2 rindukan Kiki Lulu... ;(

No comments: